۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت چیز کیک انار ساده و فوری با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت چیز کیک انار ساده و فوری با طعمی بی نظیر

چیز کیک انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و سنتی فصل پاییز است که بطور سنتی برای شب یلدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دسر ساده و خوشطعم از ترکیب انار، آرد، شکر و سایر مواد اولیه تهیه می‌شود. روش تهیه چیز کیک انار شامل مراحل متعددی از آماده‌سازی مواد، ترکیب و پخت است که در ادامه به صورت مفصل و گام به گام در وبلاگ کدبانو آموزش داده خواهد شد. با مطالعه این راهنمای جامع می‌توانید طرز تهیه این دسر سنتی پاییزی را فرا گرفته و آن را در شب یلدا برای میهمانان خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بیسکوییت پتی بور۲ بسته
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
پنیر خامه ای۱۰۰ گرم
پودر قند۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق چایخوری
آب جوش۲ لیوان
انار۱ پیاله
ژله انار۱ بسته

چیز کیک انار ساده و فوری با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه چیز کیک انار خوشمزه، ابتدا بیسکوییت های پتی بور را در یک ظرف مناسب می ریزیم و آن ها را می کوبیم تا پودر شوند. سپس، در یک قابلمه روی حرارت بخار کتری، کره را آب می کنیم و به پودر بیسکوییت ها اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. این مخلوط را در یک ظرف مناسب ریخته و با یک جسم فشار می دهیم تا منسجم و فشرده شود. پس از آن، آن را به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 2

در این حین، خامه صبحانه و پنیر خامه ای را در یک ظرف می ریزیم و پودر قند را دو بار الک می کنیم و روی مخلوط خامه می ریزیم. سپس، این مواد را با لیسک مخلوط کرده و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه هم می زنیم تا یکدست شود. در ادامه، پودر ژلاتین را همراه با مقداری آب جوش حل کرده و روی حرارت بنماری می کنیم.

مرحله 3

سپس، انار را از وسط نصف کرده و دانه های آن را با قاشق پشت انار جدا می کنیم. این دانه های انار را به همراه پودر ژلاتین به مخلوط خامه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. بیسکوییت را از یخچال خارج کرده و مخلوط خامه را روی آن می ریزیم و با پشت قاشق صاف می کنیم. مجددا به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 4

پس از گذشت 1 ساعت، پودر ژله انار را در یک کاسه ریخته و آب جوش را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ذرات ژله حل شود. سپس، چیز کیک را از یخچال خارج کرده و ژله انار را روی آن می ریزیم.