۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت بریلو ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بریلو ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

بریلو یک ماده ژله ای ارزشمند و کاربردی است که به طور گسترده در صنعت شیرینی پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده ژله ای معمولاً برای تزیین و تزئین برخی از شیرینی‌های خامه‌ای و مربایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت تهیه در رنگ‌های متنوع را دارد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه و کاربرد این فرآورده، می‌توانید به راهنمای مرحله به مرحله موجود در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید تا اطلاعات جامع و دقیقی در این زمینه کسب کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر⅓ لیوان
آب¼ لیوان + ۳ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
وانیل (اختیاری)نوک قاشق چایخوری
رنگ خوراکی دلخواهبه مقددار کافی

بریلو ساده به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بریلو به روش خانگی، ابتدا نشاسته ذرت را با 3 قاشق غذاخوری از مقدار آب مخلوط کرده و سپس مابقی آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند. سپس نشاسته حل شده را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله 3

سپس مایه را به صورت مداوم و پیوسته هم می زنیم تا جوش بیاید و غلیظ شود. زمانی که بریلو غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل را به همراه رنگ خوراکی به آن اضافه کرده، سپس هم می زنیم.

مرحله 4

توجه داشته باشید که بریلو بیش از حد غلیظ نشود، زیرا پس از خنک شدن غلظت آن بیشتر می شود. حالا اجازه می دهیم بریلو کاملا خنک شود، سپس برای تزیین برخی شیرینی ها از آن استفاده می کنیم.