۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای هویج ارومیه با شیره انگور و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت حلوای هویج ارومیه با شیره انگور و طعمی بی نظیر

حلوای هویج ارومیه یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین انواع حلوای ایرانی است که با استفاده از شیره انگور به شیوه‌ای سنتی و با مهارت بالا تهیه می‌شود. این حلوا علاوه بر طعم و طراوت منحصربه‌فرد، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه این حلوای خوشمزه و سنتی، پیشنهاد می‌کنیم به آموزش مرحله به مرحله آن در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. در این آموزش تمامی جزئیات و نکات مهم برای تهیه حلوای هویج ارومیه‌ای با طعم و کیفیت عالی شرح داده شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هویج۳۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
شیره انگور۱ پیمانه
مغز گردو۱ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

حلوای هویج ارومیه با شیره انگور و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه حلوای هویج ارومیه، ابتدا هویج را شسته و پوست آن را جدا می کنیم. سپس هویج را با دندانه های درشت رنده می کنیم. هویج رنده شده را همراه با شکر در یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله 2

در این مرحله، هویج و شکر را مخلوط کرده و به مدت 30 دقیقه استراحت می دهیم تا آب بیندازد. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب آن را می بندیم.

مرحله 3

هویج را به مدت 30 دقیقه روی حرارت می گذاریم تا کاملا نرم شود. پس از این زمان، شیره انگور را به هویج اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا آب اضافی هویج کشیده شود.

مرحله 4

در این مرحله، مغز گردو و پودر هل را قبل از اینکه حلوا کاملا خشک شود به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. زمانی که شربت حلوا کاملا غلیظ شد و مقدار کمی از آن باقی مانده بود، گلاب را اضافه می کنیم.

مرحله 5

در نهایت، حلوای هویج را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود. سپس حلوای هویج را در ظرف مورد نظر می ریزیم و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.