۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش مرغ ناردونی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت خورش مرغ ناردونی مجلسی با طعمی بی نظیر

خورش مرغ ناردونی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که در استان های شمالی کشورمان ریشه و اصالت دارد. این خورش پرطرفدار با ترکیبی منحصربه‌فرد از مرغ، انار و ادویه‌جات خاص، طعمی بی‌نظیر و لذیذ به غذا می‌بخشد. در ادامه، مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و گام‌به‌گام طرز تهیه این خورش اصیل و خوشمزه را مشاهده نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران و سینه مرغ۴ تکه
آب انار طبیعی۱٫۵ پیمانه
دانه انار۱ انار متوسط
رب انار۴ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

خورش مرغ ناردونی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه خورش مرغ ناردونی، ابتدا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را روی تکه های مرغ می پاشیم و آنها را 15 تا 20 دقیقه کنار می گذاریم تا ادویه ها جذب گوشت مرغ شوند. سپس در یک تابه مناسب، مقداری روغن را داغ کرده و تکه های گوشت مرغ را به آن اضافه می کنیم و به صورت یکدست سرخ می کنیم. پس از آن، تکه های مرغ را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله 2

در ادامه، پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و همراه با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را با رنده ریز رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا عطرش خارج شود. پس از آن، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود. در ادامه، رب انار را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 3

سپس آب انار را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به نقطه جوش برسد. پس از آن، به مقدار دلخواه نمک اضافه می کنیم و تکه های مرغ سرخ شده را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. در این مرحله، درب تابه را می گذاریم تا سس غلیظ شده و به طور کامل به خورد گوشت مرغ برود. در نهایت، دانه های انار را اضافه می کنیم و خورش را در ظرف کشیده و به همراه برنج سرو می کنیم.