۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی توپی مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی توپی مجلسی و با طعمی بی نظیر

شیرینی توپی یکی از انواع شیرینی های بسیار محبوب و متداول در میان فرهنگ غذایی ایرانی است. این شیرینی به دلیل سادگی و طعم لذیذ خود، از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار می باشد. ترکیب مواد اولیه متنوع و روش تهیه ساده، شیرینی توپی را به یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و جذاب ایرانی تبدیل کرده است. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ کدبانو می توانید آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن مایع۱ پیمانه
ماست½ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
نشاسته ذرت۱ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ بسته
پودر بادام۱ قاشق چایخوری
آرد۲ تا ۳ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی
سیاه دانهبه مقدار کافی

شیرینی توپی مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی توپی مجلسی، ابتدا تخم مرغ را همراه با شکر در یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن برقی به مدت یک دقیقه هم می زنیم. سپس نمک، پودر بادام، نشاسته ذرت، ماست و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و آن را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 2

در ادامه، آرد را درون الک می ریزیم و سه بار الک می کنیم، سپس به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد، حاصل شود.

مرحله 3

سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مقداری از مواد شیرینی را برداشته و به صورت توپ در دست گرد می کنیم. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و با چنگال هم می زنیم تا از لختگی خارج شود، سپس برس را به آن آغشته کرده و روی خمیر های شیرینی می مالیم.

مرحله 4

در ادامه، خمیر های شیرینی را درون کنجد و سیاه دانه می غلطانیم. فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. سپس شیرینی ها را درون سینی فر چیده و در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 5

پس از پخت شیرینی ها، یک ظرف مناسب انتخاب کرده و آنها را درون آن قرار می دهیم. در صورت تمایل، می توانیم مقداری شکلات ذوب کرده و روی شیرینی ها را با آن تزیین کنیم.