۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک زعفران و گلاب مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک زعفران و گلاب مجلسی با طعمی بی نظیر

کیک زعفران و گلاب یکی از انواع کیک های لذیذ و خوشبو است که با دستور پخت های متنوعی آماده می شود. این کیک با ترکیب زعفران و گلاب، طعم و عطر منحصربه‌فردی را به خود اختصاص می‌دهد. برای آشنایی با مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه، لطفا به وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید. این وبلاگ اطلاعات جامع و تصویری در خصوص آموزش پخت کیک زعفران و گلاب را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۵ عدد
شکر۲ لیوان سرخالی
وانیلنوک قاشق چایخوری
روغن مایع⅔ لیوان
شیر⅔ لیوان
گلاب۵ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۵ قاشق غذاخوری
آرد۲٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری

کیک زعفران و گلاب مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک زعفران و گلاب خوشمزه، ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس، تخم مرغ ها را همراه با وانیل و شکر در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

با استفاده از همزن برقی با دور متوسط، مخلوط تخم مرغ را به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و حجیم شود. سپس، روغن مایع را اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه با دور کند همزن هم می زنیم. در ادامه، شیر را همراه با زعفران و گلاب به ترتیب به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

مخلوط را تا حد یکدست شدن هم می زنیم، سپس آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه الک کرده و به آرامی به کاسه اضافه می کنیم. با استفاده از لیسک، مخلوط را به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود.

مرحله 4

قالب مورد نظر را با روغن جدا کننده کاملاً چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم. سپس، قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی از بین برود.

مرحله 5

قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت یک ساعت بپزد تا کاملاً آماده شود. پس از این زمان، با استفاده از خلال دندان یا سیخ چوبی، مرکز کیک را آزمایش می کنیم.

مرحله 6

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده باشد، کیک کاملاً پخته شده است. قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملاً خنک شود. سپس، کیک را از قالب جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. نوش جان!