۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوهان عسلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوهان عسلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

سوهان عسلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که از دیرباز در میان مردم محبوبیت داشته و به عنوان همراه مناسبی برای چای شناخته می شود. این شیرینی لذیذ که از ترکیب آرد، شکر، عسل و مواد معطر تهیه می شود، طعمی دلنشین و بافتی منحصر به فرد دارد. برای آشنایی با نحوه تهیه سوهان عسلی به صورت کامل و مرحله به مرحله، مخاطبان گرامی می توانند به مقاله مربوطه در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۱ لیوان
عسل۱ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
مغزیجات دلخواه۱ لیوان

سوهان عسلی به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوهان عسلی خوشمذاق، ابتدا شکر را در یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. بدون هم زدن، با تکان دادن تابه به آرامی کمک می کنیم تا شکر کاملاً ذوب و کاراملی شود.

مرحله 2

سپس عسل را به تابه اضافه کرده و با یک قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا مخلوط شکر و عسل طلایی رنگ شود. زعفران و کره را نیز به تابه افزوده و مخلوط می کنیم تا کره کاملاً ذوب و مواد یکدست شوند.

مرحله 3

توجه داشته باشید که حرارت باید بسیار ملایم باشد، زیرا در صورت سوختن شکر، سوهان طعم تلخی خواهد گرفت. هنگامی که کره ذوب شد، مغزیجات دلخواه مانند کنجد، بادام هندی، بادام درختی، پسته و غیره را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله 4

مایه سوهان را فقط به اندازه مخلوط شدن هم می زنیم تا مواد یکدست شوند. سپس آن را در یک سینی مناسب که با ورق فویل پوشانده شده است، با قاشق به صورت نازک می ریزیم.

مرحله 5

دقت کنید که قطر سوهان عسلی خیلی نازک یا خیلی ضخیم نباشد. سپس مقداری پودر پسته به عنوان تزیین روی سوهان ها ریخته و اجازه می دهیم در دمای محیط کاملاً خشک و خنک شوند، سپس از ورق فویل جدا می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، سوهان عسلی ها را در ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. در صورت تمایل، می توانید سوهان ها را در یک ظرف درب بسته در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید. لذت ببرید!