۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت توپک کدو حلوایی مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت توپک کدو حلوایی مجلسی با طعمی بی نظیر

توپک کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی‌های سنتی و محبوب فصل زمستان به شمار می‌رود که طرفداران بسیاری در میان مردم دارد. این شیرینی با استفاده از ترکیبات متنوع و به روش‌های مختلف در سراسر کشور تهیه و سرو می‌شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ کدبانو، آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه توپک کدو حلوایی به شما ارائه خواهد شد تا بتوانید این شیرینی خوش‌طعم و سنتی را در منزل خود نیز آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو حلوایی۱ پیمانه
جو پرک۱ پیمانه
خرما۳۰۰ گرم
کنجد¼ پیمانه
پودر نارگیل½ پیمانه
مغز گردو½ پیمانه
شکلات چیپسی½ پیمانه
پور هل و پودر دارچین۱ قاشق مرباخوری

توپک کدو حلوایی مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه توپک کدو حلوایی مجلسی، ابتدا کدو حلوایی را شسته و خرد می کنیم. سپس آن را در یک قابلمه مناسب قرار داده و ¼ پیمانه آب به آن اضافه می کنیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا کدو حلوایی کاملاً پخته و نرم شود.

مرحله 2

در همین حین، هسته خرما را جدا کرده و آن را در ¼ پیمانه آب در یک قابلمه مناسب می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا خرما کاملاً نرم شود.

مرحله 3

زمانی که کدو حلوایی و خرما نرم شدند، حرارت را خاموش کرده و گوشت کدو حلوایی را با قاشق جدا می کنیم. سپس آن را در غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا کاملاً یکدست و پوره شود.

مرحله 4

خرما را نیز با چنگال له می کنیم تا پوره شود. پوره کدو حلوایی و خرما را در یک کاسه مناسب ریخته و جو پرک، کنجد، مغز گردو و شکلات چیپسی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

در ادامه، پودر هل و پودر دارچین را به مخلوط پوره کدو حلوایی و خرما اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد کاملاً ترکیب و یکدست شوند. با دست مرطوب، مقداری از مواد را برداشته و گرد می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، توپک های کدو حلوایی را در ظرف مورد نظر قرار داده و به دلخواه با شکلات چیپسی تزئین می کنیم. همچنین می توانیم توپک ها را با شکلات ذوب شده کاور کنیم.