۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت دمنوش به ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت دمنوش به ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

دم نوش یکی از انواع نوشیدنی های سنتی و محبوب ایرانی است که به دلیل طعم مطبوع و خواص مفید آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نوشیدنی آرامش بخش و نشاط آور به شمار می رود و مصرف آن می تواند تجربه ای لذت بخش و دل انگیز برای مصرف کنندگان باشد. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ کدبانو می توانید راهنمای کامل و مرحله به مرحله برای طرز تهیه دم نوش را مشاهده کنید و از فرایند آماده سازی این نوشیدنی خوشمزه آگاه شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
هل۲ عدد
آب جوش۲ لیوان
چوب دارچین۱ تکه
به خشک۲ قاشق غذاخوری
غنچه گل محمدی خشک۲ عدد

دمنوش به ساده به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه دم نوش خوشمزه، ابتدا مواد خشک را شسته، نصف کرده و هسته های آنها را جدا می کنیم. سپس با استفاده از رنده درشت، مواد را رنده می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، مواد رنده شده را در تابه ای روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا به تغییر رنگ داده و قهوه ای شوند. توجه داشته باشید که مواد را بیش از حد تفت ندهید تا نسوزند.

مرحله 3

پس از تفت دادن، مواد را در سینی مناسبی پخش کرده و اجازه می دهیم تا کاملا خشک شوند. سپس آنها را درون یک قوری با صافی قرار می دهیم.

مرحله 4

در این مرحله، مواد خشک شده را همراه با دانه هل، چوب دارچین و غنچه گل محمدی درون صافی می ریزیم و آب جوش را به قوری اضافه می کنیم. قوری را روی حرارت سماور یا کتری قرار داده تا کاملا دم بکشد.

مرحله 5

پس از گذشت 30 دقیقه، زمانی که دم نوش کاملا دم کشید، قوری را از روی حرارت برداشته و محتوای آن را درون لیوان های سرومان می ریزیم. در نهایت، دم نوش را همراه با نبات یا بیسکویت سرو می کنیم. نوش جان!