۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت پیتزا برگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت پیتزا برگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

پیتزا برگر یكی از انواع محبوب و گسترده غذاهای رستورانی بین المللی است كه از مجموعه متنوعی از مواد اولیه و مواد خوراكی تهیه می شود. این غذای لذیذ و پرطرفدار، با ترکیب مواد متنوع و متشکل از نان پیتزا، گوشت چرخ شده، پنیر و سایر افزودنی های خوشمزه، طعم و مزه ای منحصر به فرد و طبق میل مشتریان ارائه می دهد. برای آشنایی با مراحل دقیق و کامل روش تهیه پیتزا برگر، کاربران گرامی می توانند به مقاله آموزشی وبلاگ کدبانو مراجعه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
پنیر ورقه ای۴ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
آرد۲۵۰ گرم
شکر۱ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
کره۴۰ گرم
آببه مقدار کافی

پیتزا برگر به روش رستورانی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه پیتزا برگر خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا آرد را با شکر، نمک و خمیر مایه فوری در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس به تدریج آب اضافه کرده و با لیسک یا دست خمیری سفت تهیه می کنیم.

مرحله 2

پس از جمع شدن خمیر، کره را اضافه کرده و به خورد خمیر می دهیم تا خمیری نرم با کمی چسبندگی به دست بیاید. سپس خمیر را در یک کاسه روغنی قرار داده و با سلفون یا پارچه می پوشانیم تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله 3

در همین حین، برای آماده سازی برگرها، پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته، سپس گوشت چرخ کرده را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به آن اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله 4

مایه برگر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل گرد درآورده، سپس در تابه روغنی سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن دو طرف برگرها، آنها را خارج کرده و کنار می گذاریم تا خنک شوند.

مرحله 5

خمیر را نیز به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و با وردنه باز می کنیم. سپس روی هر خمیر یک پنیر ورقه ای، یک برگر و مقداری پنیر پیتزا قرار داده و لبه های خمیر را روی برگرها برگردانده و به هم می چسبانیم.

مرحله 6

سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را به ترتیب در آن قرار می دهیم. پس از گرم شدن فر، پیتزا برگرها را به مدت 15 دقیقه می پزیم. در آخر گریل را روشن کرده تا روش پیتزا برگرها طلایی شود، سپس از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.