۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت بابا غنوش به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت بابا غنوش به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

بابا غنوش یکی از غذاهای سنتی و محبوب آشپزی لبنانی است که به دلیل استفاده از بادمجان کبابی شده، طعم و عطر بینظیری پیدا می‌کند. این غذای خوشمزه را می‌توان به سادگی و در مدت زمان کوتاهی آماده کرد. در ادامه، با راهنمای گام به گام طرز تهیه بابا غنوش در وبلاگ آموزشی کدبانو آشنا خواهید شد تا بتوانید این غذای لذیذ لبنانی را در خانه خود طبخ کنید و از طعم منحصربه‌فرد آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بادمجان متوسط۳ عدد
ارده۳ قاشق غذاخوری
سیر۲ یا ۳ حبه
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
نمکبه مقدار لازم
جعفریبه مقدار لازم
دانه اناربه مقدار لازم

بابا غنوش به روش رستورانی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه بابا غنوش به روش لبنانی، ابتدا بادمجان‌ها را تمیز بشویید و خشک کنید، بدون اینکه کلاهک سبز آن‌ها جدا شود. سپس روی گاز یا منقل، تمام قسمت‌های بادمجان‌ها را به خوبی کباب کنید.

مرحله 2

پس از آن، بادمجان‌های کبابی را تقریبا ۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا کمی خنک شوند. سپس با دست پوست آن‌ها را بگیرید و کلاهک سبز را جدا کنید و بادمجان‌ها را در ظرف قرار دهید.

مرحله 3

بعد از آن، با کمک چنگال یا گوشتکوب، بادمجان‌ها را کاملا له و پوره کنید. سپس ارده را اضافه کرده و با چنگال خوب هم بزنید تا کاملا با بادمجان ترکیب شود.

مرحله 4

حال با توجه به ذائقه و سلیقه خود، ۲ یا ۳ حبه سیر را با رنده ریز رنده کرده و به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر آزاد شود و با بادمجان‌ها ترکیب شود.

مرحله 5

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشویید و آب آن را گرفته و به اندازه ۳ قاشق از آب لیمو را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا عطر لیموی تازه در مواد پخش شود. همچنین می‌توانید به دلخواه از مقداری گردو پودر شده در ترکیب اضافه کنید تا طعم و مزه بهتری داشته باشد.

مرحله 6

در نهایت، روغن زیتون را روی ترکیب مواد بریزید و خوب هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود. سپس مقداری نمک هم به دلخواه خود اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید. برای اینکه همه مواد خوب با هم ترکیب شوند، می‌توانید برای چند ثانیه مخلوط را در میکسر بریزید.

مرحله 7

در نهایت، بابا غنوچ را در ظرف مناسبی بکشید و کمی روغن زیتون روی آن بریزید. همچنین مقداری جعفری تمیز را خرد کرده و روی آن بریزید. در آخر، بابا غنوچ را با دانه‌های انار و خرده‌های گردو تزئین کرده و همراه با نان تازه یا کراکر، چیپس و سبزی خوردن سرو کنید.