۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت نان شیر به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت نان شیر به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نان شیر یکی از انواع نان های محبوب و پرطرفدار در سطح بین‌المللی است که با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه مغذی و خوشمزه تهیه می‌شود. این نوع نان به واسطه بافت نرم، طعم لذیذ و مزایای تغذیه‌ای قابل توجه از محبوبیت فراوانی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار است. برای آشنایی با جزئیات کامل و مرحله‌به‌مرحله نحوه تهیه نان شیر، لطفاً به مقالات آموزشی منتشر شده در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
شیر پرچرب ولرم۲۰۰ گرم
نمک۳ گرم
شکر ۳۵ گرم‌
خمیر مایه فوری ۳ گرم
کره۲۵ گرم

نان شیر به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه نان شیر خوشمزه و بازاری، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود. سپس شیر ولرم را با شکر مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه، آرد را به همراه نمک درون الک ریخته و چند بار الک می کنیم.

مرحله 2

آرد را به همراه خمیر مایه فوری به مخلوط شیر و شکر اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شود. سپس خمیر را ورز داده تا نرم و لطیف شود. کره نرم را به خمیر اضافه کرده و مجددا خوب ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار داده و با سلفون می پوشانیم.

مرحله 3

خمیر را به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت داده تا حجم آن دو برابر شود. سپس خمیر را روی سطح کار قرار داده و ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود. خمیر را به ۹ قسمت ۶۰ گرمی تقسیم کرده و هر قسمت را چانه می گیریم. سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و چانه ها را کنار هم درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 4

چانه ها را با روغن چرب کرده و با کیسه فریزر می پوشانیم. خمیر را برای بار دوم به مدت ۱ ساعت استراحت داده تا حجم بگیرد. سپس روی خمیرها مقداری آرد می پاشیم. با تیغ روی خمیر را خط انداخته و طرح می دهیم. فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار داده و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 5

نان را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار داده تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان، نان را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس نان را به همراه کره یا نوتلا سرو می کنیم.