۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت لازانیا ساده گوشت چرخ کرده و قارچ با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت لازانیا ساده گوشت چرخ کرده و قارچ با طعمی بی نظیر

لازانیا، به عنوان یکی از غذاهای معروف و شناخته شده در سطح بین المللی، در واقع نوعی پاستای خوشمزه و محبوب کشور ایتالیا محسوب می‌شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار دارای طرز تهیه و روش پخت مشخص و مرحله‌ای است که می‌تواند مورد توجه علاقه‌مندان به آشپزی و غذاهای ایتالیایی قرار گیرد. در ادامه با وبلاگ کدبانو همراه باشید تا آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این غذای لذیذ را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ورق لازانیا۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۴۰۰ گرم
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
شیر۲ لیوان

لازانیا ساده گوشت چرخ کرده و قارچ با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه لازانیای ساده و خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله 2

در این مرحله، گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله 3

فلفل دلمه ای را هم کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم. قارچ را هم تفت می دهیم تا آب بیندازد و سرخ شود.

مرحله 4

در این مرحله، مواد داخل تابه را یک سمت جمع می کنیم و در سمت دیگر رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شده و طعم خامی اش گرفته شود.

مرحله 5

حالا درب تابه را می گذاریم تا مواد با آب خودشان بپزند. در همین حین، سس بشامل را آماده می کنیم. برای این منظور، آرد را درون یک تابه جداگانه می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس کره را اضافه کرده و به همراه آرد تفت می دهیم تا به طور کامل با هم یکدست شوند.

مرحله 6

در ادامه، شیر گرم را اضافه می کنیم و به صورت مرتب مواد را هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. سپس اجازه می دهیم سس غلیظ شود. این سس را باید به صورت مداوم هم بزنیم تا غلظت آن شبیه فرنی شود. سپس از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله 7

مواد گوشتی را هم پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شوند. در این مرحله، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب می کنیم.

مرحله 8

در ادامه، ورق های لازانیا را درون آب ولرم قرار می دهیم تا کمی نرم شوند. حالا مقداری سس بشامل در کف ظرف می ریزیم، سپس یک ورقه لازانیا روی سس قرار می دهیم. در ادامه، یک لایه نازک از مخلوط گوشت چرخ کرده روی ورق لازانیا پهن می کنیم، سپس کمی پنیر پیتزا و آویشن روی آن می پاشیم.

مرحله 9

به همین ترتیب، مواد لازانیا را به صورت لایه ای روی هم می چینیم. لایه آخر را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا لازانیا آماده شود. در پایان پخت، برای طلایی شدن روی پنیر، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم.