۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجه کباب سولاکی ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت جوجه کباب سولاکی ساده با طعمی بی نظیر

جوجه کباب سولاکی یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در میان پذیرایی های یونانی است. این غذای لذیذ با استفاده از انواع ادویه ها و چاشنی های خوشمزه تهیه می شود و طعم های متنوعی را ارائه می دهد. برای آشنایی با مراحل دقیق و جزئی آماده سازی این غذای خوشمزه، شما را به مطالعه راهنمای کامل و گام به گام موجود در وبلاگ کدبانو دعوت می کنیم. این راهنما با جزئیات کامل و تصاویر مرتبط، همه مراحل تهیه جوجه کباب سولاکی را به صورت شفاف و دقیق توضیح می دهد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مرغ بدون استخوان۶۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق سوپخوری
سیر۲ حبه
ادویه یونانی۱ قاشق سوپخوری
آب لیموترش‌ تازه۱ عدد
رنده پوست لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

جوجه کباب سولاکی ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه جوجه کباب سولاکی ساده، ابتدا گوشت مرغ را به صورت قطعات مکعبی همسان خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت 30 دقیقه در آب بمانند تا جذب رطوبت کرده و حین کار نسوزند.

مرحله 2

در ادامه، پوست لیمو ترش را به همراه آب لیمو ترش تازه، روغن زیتون، نمک و ادویه یونانی به گوشت مرغ اضافه می کنیم. پس از آن، پوست سیر را جدا کرده و با دندانه های ریز رنده می کنیم و به گوشت مرغ اضافه می کنیم. سپس گوشت مرغ را هم می زنیم تا ادویه ها با هم ترکیب شده و گوشت مرغ به طعم دهنده ها آغشته شود.

مرحله 3

سپس روی ظرف حاوی گوشت مرغ را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 1 ساعت درون یخچال بماند تا استراحت کرده و مزه دار شود. پس از گذشت این زمان، جوجه کباب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، جوجه ها را به صورت یکدست به سیخ می کشیم و یک تابه گریل را روی حرارت ملایم قرار داده و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. سپس جوجه ها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم یک طرف آنها کاملا گریل شود، سپس بر می گردانیم تا طرف دیگر نیز گریل شود.

مرحله 5

در نهایت، جوجه کباب را درون ظرف مورد نظر قرار داده و به همراه نان تازه و ماست سرو می کنیم. نوش جان!