۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوفته بلغور به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوفته بلغور به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

کوفته بلغور یک دسته از غذاهای سنتی و پرطرفدار در کشور ترکیه است که به دلیل ترکیبات سالم و مغذی آن، برای افراد رژیمی یا گیاهخوار بسیار مناسب و قابل توصیه می باشد. این غذای خوشمزه و ساده با استفاده از مواد اولیه ای چون بلغور گندم، سبزیجات، ادویه جات و ساير مواد، به سادگی قابل تهیه و طبخ است. برای آشنایی با مراحل مفصل و گام به گام طرز تهیه کوفته بلغور، کاربران گرامی می توانند به وبلاگ کدبانو مراجعه نمایند و از آموزش های کامل و تصویری این غذای خوشمزه بهره مند شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بلغور ریز۱٫۵ لیوان
آرد سمولینا۱ استکان
آب داغ۲ لیوان
آرد۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
رب فلفل۱ قاشق مرباخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کره۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق چایخوری
پولبیبر۱ قاشق چایخوری
ماست سیرداربه مقدار کافی

کوفته بلغور به روش ترکیه ای و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوفته بلغور خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا بلغور را همراه با آرد سمولینا در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم. اگر بلغور درشت در دسترس باشد، آن را در دستگاه غذاساز خرد می کنیم تا ریز شود.

مرحله 2

سپس آب جوش را به مخلوط اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه استراحت می دهیم تا آب کاملاً جذب شود. پس از آن، رب گوجه فرنگی، تخم مرغ و آرد را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، رب فلفل، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط افزوده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد یکدست شوند. سپس یک قابلمه آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید.

مرحله 4

در این مرحله، از مخلوط بلغور قطعات کوچکی به اندازه یک گردو جدا کرده و به صورت قلقلی شکل می دهیم. زمانی که آب به جوش آمد، کوفته های بلغور را درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا در آب جوش بپزند.

مرحله 5

در این حین، کره را در یک تابه روی حرارت ملایم ذوب کرده و نعنای خشک و پولبیبر را به آن اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس از روی حرارت برمی داریم.

مرحله 6

زمانی که کوفته های بلغور کاملاً پخته شدند، آنها را از آب جوش خارج کرده و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس در ظرف مورد نظر چیده و با ماست سیردار می پوشانیم.

مرحله 7

در نهایت، مخلوط نعنا و پولبیبر را به صورت پخش روی کوفته های بلغور می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم. سپس با برگ نعنا یا ریحان تازه تزیین می کنیم و سرو می نماییم. لذت ببرید!