۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک کاسترد به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کیک کاسترد به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

کیک کاسترد یکی از انواع محبوب و لذیذ شیرینی های خانگی است که با طعم های متنوع و روش های مختلف تهیه می‌شود. این کیک ساده و مقرون به صرفه بوده و به راحتی در منازل قابل تهیه است. در ادامه، با مراجعه به وبلاگ کدبانو می‌توانید آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کیک کاسترد را مشاهده نمایید تا بتوانید این شیرینی خوشمزه را در خانه خود تهیه کرده و از طعم و بافت لطیف آن لذت ببرید. این رسپی‌ها شامل جزئیات کامل مواد لازم و مراحل پخت به صورت دقیق و روشن ارائه می‌شود تا بتوانید کیک کاسترد با طعم عالی را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۳ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع½ پیمانه
شیر۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
شیر‌۲ لیوان
شکر½ پیمانه
پودر کاسترد۳ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

کیک کاسترد به روش مجلسی و طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کیک کاسترد خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا باید تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرد و اجازه داد تا به دمای محیط برسند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرد.

مرحله 2

در مرحله بعد، تخم مرغ ها را همراه با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه با همزن برقی به خوبی هم زد تا مخلوط تخم مرغ حجیم و کشدار شود. سپس شیر را به کاسه اضافه کرد.

مرحله 3

در ادامه، مایه را کمی هم زده و روغن مایع را افزود و به مدت ۳۰ دقیقه هم زد. سپس آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه افزود و به صورت دورانی به یک جهت هم زد.

مرحله 4

زمانی که بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده و کف قالب مورد نظر را با مقداری روغن جامد چرب کرد. سپس مقداری آرد درون قالب پاشید و قالب را به صورت وارونه نگه داشت.

مرحله 5

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد، مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار کوبید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. سپس قالب را طبقه میانی فر قرار داد.

مرحله 6

در ادامه، اجازه داد کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله، برای تهیه کرم کاسترد، شیر را همراه با شکر و پودر کاسترد درون قابلمه ریخت.

مرحله 7

پس از آنکه کیک کاملا خنک شد، آن را از قالب جدا کرد. سپس به صورتی که ۲ سانتی متر از لبه های کیک فاصله داشته باشد، درون کیک را به ارتفاع ۲ سانتی متر خالی کرده و کرم کاسترد را درون آن ریخت.

مرحله 8

در نهایت، کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار داد تا کرم کاسترد کاملا خنک شده و ببندد. پس از گذشت این زمان، کیک را از یخچال خارج کرده و به دلخواه با گل سرخ تزیین کرد و سرو نمود.