۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کتلت مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

کتلت مرغ و قارچ یکی از انواع غذاهای لذیذ و ساده ای است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار در میان خانواده‌ها و رستوران‌ها، به دلیل استفاده از مواد اولیه ساده و طعم بی‌نظیر آن، محبوبیت زیادی دارد. برای آشنایی با نحوه آماده‌سازی کامل و مرحله به مرحله این غذای دلپذیر، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
پیاز۱ عدد
گشنیز تازه۲ قاشق غذاخوری
پیاز داغ۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه زردچوبهبه مقدار کافی

کتلت مرغ و قارچ مجلسی با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کتلت مرغ و قارچ خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را همراه با نمک و زردچوبه در یک قابلمه مناسب می ریزیم. سپس پیاز و فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کرده و مقداری آب به آن می افزاییم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سینه مرغ به مدت 1 ساعت در آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. پس از پخت، سینه مرغ را به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، قارچ ها را شسته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. مقداری آب لیمو ترش تازه به قارچ ها اضافه می کنیم تا در حین تفت دادن رنگ آنها تغییر نکند. سپس در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، مقداری روغن مایع ریخته و قارچ ها را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ و نرم شوند. حال سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه قارچ تفت داده شده در یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله 3

در ادامه، گشنیز تازه را شسته و خرد کرده و به همراه پیاز داغ، پودر سوخاری و زعفران دم کرده به کاسه اضافه می کنیم. سپس تخم مرغ ها را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، مقداری روغن مایع ریخته و از مایه کتلت به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم و درون تابه می چینیم. دو طرف کتلت ها را به خوبی سرخ کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.

مرحله 4

در نهایت، کتلت های مرغ و قارچ را همراه با نان تازه، گوجه فرنگی، خیارشور، ترشی و زیتون پرورده سرو می کنیم.