۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشک آلبالو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت ترشک آلبالو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

ترشک آلبالو یکی از انواع تنقلات های سنتی و محبوب ایرانی است که طرفداران زیادی در میان مردم کشورمان دارد. این محصول شیرین و ترش برای افرادی که به طعم های ترشی علاقه مند هستند، گزینه ای بسیار مناسب به شمار می رود. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای گام به گام و کامل طرز تهیه ترشک آلبالو در وبلاگ کدبانو، می توانید این تنقلات خوشمزه را به راحتی و با دقت در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آلبالو۱ کیلوگرم
آب۳ لیوان
نبات۱ تکه
نمک۱ قاشق غذاخوری

ترشک آلبالو به روش بازاری و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه ترشک آلبالوی خوشمزه و مغذی، ابتدا آلبالوها را شسته و سپس چوب آنها را جدا می کنیم. سپس آلبالوها را همراه با آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، نمک و نبات را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. سپس کف روی آلبالوها را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا ترشک کاملا شفاف باشد. سپس آلبالوها را به مدت ۲ ساعت می پزیم.

مرحله 3

پس از گذشت این مدت، زمانی که شهد آلبالوها کاملا غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. بسته به سلیقه شما می توانید میزان ترشی ترشک را با حذف و افزایش نبات تنظیم کنید.

مرحله 4

در صورتی که آلبالوها خشک و کم آب بودند، مقدار آب را افزایش دهید. زمانی که ترشک خنک شد آن را درون ظرف مورد نظر ریخته و به همراه گلپر و نمک سرو می کنیم. لذت ببرید!