۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی قشطیه به روش عربی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت شیرینی قشطیه به روش عربی و با طعمی بی نظیر

شیرینی قشطیه یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شیرینی‌های عربی است که از نظر ظاهری و مؤلفه‌های اصلی تهیه، شباهت زیادی به شیرینی‌های محبوب ایرانی مانند زولبیا و بامیه دارد. این شیرینی معمولاً در ماه مبارک رمضان تهیه و میان‌پذیرایی‌های خانوادگی و مراسم مذهبی سرو می‌شود. برای آشنایی با فرایند کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این شیرینی خوشمزه عربی، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
آرد سفید۱ و ¼  لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ لی.ان
آب۱ لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

شیرینی قشطیه به روش عربی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه شیرینی قشطیه خوشمزه ابتدا شربت شیرینی را آماده می کنیم. برای این منظور شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب اضافه کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا ذرات شکر درون آب حل شود و شربت جوش بیاید. سپس زعفران دم کرده را به شربت اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا شربت زعفرانی شود. پس از آن شربت را از روی حرارت بر می داریم تا کاملا خنک شود.

مرحله 2

در مرحله بعد خامه صبحانه را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته و آرد را درون الک ریخته و روی خامه الک می کنیم. سپس مواد را مخلوط کرده و زمانی که خمیری نرم و لطیف حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله 3

حال روی سطح کار را آرد پاشیده و خمیر را روی سطح کار قرار داده و با وردنه باز می کنیم. سپس با کاتر دلخواه قالب زده و یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در این مرحله به اندازه ای که روی شیرینی ها را بگیرد، روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس خمیر های شیرینی را درون روغن قرار داده و کاملا سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله 4

حال شیرینی های داغ را بلافاصله درون شربت سرد قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون شربت بمانند تا شربت به خورد شیرینی ها برود. سپس شیرینی های قشطیه را از شربت خارج کرده و در یک ظرف مناسب قرار داده و با مقداری پودر پسته تزئین می کنیم. در نهایت شیرینی ها قشطیه را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم.