۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

سوپ ذرت یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفدار در سراسر جهان به شمار می‌رود که با استفاده از ترکیبات و مواد اولیه متنوعی قابل تهیه است. این غذای خوشمزه و مقوی علاوه بر طعم و مزه لذیذ، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. در ادامه، با دنبال کردن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ ذرت در وبلاگ کدبانو، می‌توانید این غذای خوشمزه و پرطرفدار را در منزل خود آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیازچه½ پیمانه
کرفس½ پیمانه
تره فرنگی۱ ساقه
آرد ذرت۳ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
کنسرو ذرت۲ قوطی
شیر۲ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
استاک مرغ۲ پیمانه

سوپ ذرت به روش مجلسی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه سوپ ذرت خوشمزه و مغذی، ابتدا باید قسمت سفید تره فرنگی را جدا کرده و همراه با پیازچه و کرفس شسته و خرد کنیم. سپس در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم، کره را ذوب کرده و پیازچه را تفت دهیم. در ادامه، کرفس و تره فرنگی را به پیازچه اضافه کرده و تا زمانی که سبزیجات کاملاً نرم شوند، به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 2

بعد از آن، آرد را به سبزیجات افزوده و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. سپس استاک مرغ، نمک و فلفل سیاه را به مخلوط اضافه کرده و اجازه می دهیم تا جوش بیاید. در این مرحله، کنسرو های ذرت را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن ها خارج شود.

مرحله 3

پس از آن، آب یک قوطی ذرت را به استاک مرغ اضافه کرده و هم می زنیم. همچنین قوطی دوم ذرت را در غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا ذرت خرد شده ای به دست آوریم. این ذرت خرد شده را به سوپ اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله 4

در نهایت، شیر را به سوپ افزوده و هم می زنیم تا کاملاً جا بیفتد. سپس خامه را با مقداری از سوپ مخلوط کرده و به آن اضافه می کنیم تا خامه در سوپ پخش شود. در نهایت، سوپ ذرت را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.