۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکی ترکدار شکلاتی ساده با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت کوکی ترکدار شکلاتی ساده با طعمی بی نظیر

کوکی ترکدار شکلاتی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های بین‌المللی است. این شیرینی لذیذ و خوشمزه از بافتی نرم و لطیف برخوردار است و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. به دلیل محبوبیت گسترده و ویژگی‌های منحصر به فرد این شیرینی، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آن می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار مفید و ارزشمند باشد. در ادامه با پیروی از راهنمای جامع وبلاگ کدبانو، می‌توانید مراحل تهیه کوکی ترکدار شکلاتی را به طور کامل و تفصیلی مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر کاکائو۱ پیمانه
آرد۲ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر قهوه (قابل حذف)۱ قاشق چایخوری
پودر قند۱ پیمانه
نمک½ قاشق چایخوری

کوکی ترکدار شکلاتی ساده با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه کوکی های ترکدار و خوشمزه شکلاتی، ابتدا پودر کاکائو را با شکر و روغن مایع در یک ظرف مناسب مخلوط کرده و به مدت 5 دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب شوند.

مرحله 2

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کرده و هر بار به مدت 30 ثانیه هم می زنیم. بین افزودن هر تخم مرغ، کاسه را دورگیری می کنیم تا تخم مرغ ها به صورت یکدست مخلوط شوند. در ادامه وانیل را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

مجددا مواد را به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد را همراه با بکینگ پودر، نمک و پودر قهوه در الک ریخته و 3 بار الک می کنیم. این مواد خشک را کم کم به مخلوط اضافه کرده و به حد مخلوط شدن هم می زنیم. افزودن پودر قهوه به منظور تقویت طعم شکلات است.

مرحله 4

خمیر کوکی را با سلفون پوشانده و 4 تا 12 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و پودر قند را درون یک کاسه گود الک می کنیم.

مرحله 5

از خمیر کوکی به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و به شکل توپک هایی به ضخامت 2. 5 سانتی متر درست می کنیم. این توپک ها را درون کاسه حاوی پودر قند می غلطانیم تا سطح آنها کاملا پوشیده شود.

مرحله 6

توپک های پوشیده شده با پودر قند را با فاصله درون سینی فر می چینیم و در طبقه میانی فر به مدت 10 تا 12 دقیقه می پزیم. این فاصله به دلیل آن است که کوکی ها پس از پخت پهن می شوند و به هم می چسبند.

مرحله 7

پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس کوکی ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم. لذت ببرید!