۳ ماه پیش

سالاد ماکارونی با تن ماهی، یک شام خوشمزه و فوری!

سالاد ماکارونی با تن ماهی، یک شام خوشمزه و فوری!

سالاد ماکارونی با تن ماهی یکی از انواع سالادهای مطبوع و لذیذی است که به عنوان پیش غذایی شیک و پر طرفدار مورد استقبال قرار می‌گیرد. این سالاد را با سهولت و به روش‌های متنوعی می‌توان تهیه نمود و با استفاده از مواد گوناگون طعم‌های مختلفی به آن بخشید. برای آشنایی با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی، لطفاً به وبلاگ آموزشی کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پاستا۴۰۰ گرم
تن ماهی۱ عدد
خیار شور۶ تا ۷ عدد
کنسرو نخود فرنگینصف لیوان
زیتون۶ تا ۷ عدد
شوید خرد شده۴ قاشق غذا خوری
نعناع و شوید و ریحان تازه برای تزئینچند برگ
لیمو ترش برای تزئین۲ تا ۳ برش حلقه ای
سس مایونز۳ قاشق غذا خوری
ماست چکیده۳ قاشق غذا خوری
سس خردل۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
لیمو ترش تازهبه مقدار لازم

سالاد ماکارونی با تن ماهی، یک شام خوشمزه و فوری!

مرحله 1

ابتدا مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. سپس مقداری روغن و کمی نمک را به آب اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. بعد پاستاها را داخل آب در حال جوش بریزید و اجازه دهید تا 7 تا 8 دقیقه همراه با آب جوش بپزند و نرم شوند. زمان دقیق برای پخت پاستاها روی پاکت آن‌ها نوشته شده است که بهتر است طبق آن عمل کنید. بعد از این که پاستاها پختند آن‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا سرد شوند.

مرحله 2

سپس داخل یک قابلمه مقداری آب جوش بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. تن ماهی را در آب جوش بگذارید تا به مدت 20 دقیقه بجوشد و برای استفاده آماده شود. بعد از آن تن ماهی را از قابلمه بیرون بیاورید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. تن ماهی را داخل یک صافی بریزید تا روغن اضافی آن خارج و کاملاً سرد شود.

مرحله 3

بعد از این که پاستاها سرد شدند آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید. سپس تن ماهی را که خنک شده است روی پاستاها بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. مقداری خیارشور را به شکل نگینی خرد کرده و مقداری زیتون را هم به شکل حلقه‌ای برش بزنید. خیارشورها و زیتون‌ها را داخل ظرف سالاد روی پاستاها بریزید و مخلوط کنید.

مرحله 4

مقداری نخود فرنگی را هم به مواد اضافه کنید. می‌توانید از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید یا این که مقداری نخود فرنگی را همراه با آب در یک طرف بریزید و روی حرارت کمی بپزید تا نرم شود، بعد به مواد سالاد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید. مقداری شوید را که از قبل شسته‌اید و خشک شده‌اند، ریز خرد کرده و روی مواد سالاد بریزید. خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله 5

برای درست کردن سس سالاد، مقداری سس مایونز را داخل یک ظرف بریزید و ماست چکیده را به آن اضافه کنید. خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس مقداری سس خردل روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. مقداری روغن زیتون هم به سس اضافه کرده و هم بزنید تا روغن به خورد سس برود. در نهایت کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله 6

سس تشکیل شده را خوب با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. بعد سس را روی مواد پاستاها بریزید و همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس ظرف سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا به مدت دو ساعت استراحت کند و سس کاملاً به خورد پاستاها برود.

مرحله 7

بعد از این که سالاد کاملا جا افتاد و طعم همه مواد با هم ترکیب شد، ظرف سالاد را از داخل یخچال بیرون بیاورید. سپس سالاد را داخل ظرف مناسب سرو بریزید و روی آن را با چند برگ نعناع، ریحان، شوید و چند برش لیمو ترش تازه تزئین کنید. در آخر سالاد ماکارونی با تن ماهی را به عنوان یک پیش غذای شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.