۳ ماه پیش

نکات و دستور پخت عصاره مرغ به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

نکات و دستور پخت عصاره مرغ به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

عصاره مرغ یکی از رایج ترین و پرکاربردترین طعم دهنده های بین المللی است که در فرآیند آماده سازی انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده افزودنی ارزشمند، از فرآیند پخت و پز قسمت های مختلف مرغ، از جمله استخوان ها و پوست آن، به دست می آید. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله تهیه عصاره مرغ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ کدبانو مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
اسکلت مرغ کامل ۱ عدد
گردن مرغ۱ عدد
ساقه کرفس با برگ۱ ساقه
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
جعفری۳ تا ۴ ساقه
آویشن۱ قاشق چایخوری
برگ بو۲ عدد
رزماری۱ قاشق چایخوری
دانه فلفل۸ عدد
نمک۱ قاشق غذاخوری

عصاره مرغ به روش خانگی و با طعمی بی نظیر

مرحله 1

برای تهیه عصاره مرغ خانگی، ابتدا اسکلت مرغ را همراه با گردن و نمک در یک قابلمه پر از آب قرار می دهیم. سپس قابلمه را به مدت 5 دقیقه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا کف اسکلت مرغ خارج شود.

مرحله 2

پس از این مرحله، اسکلت مرغ را آبکش کرده و آب اضافی را خارج می کنیم. سپس اسکلت مرغ را می شوییم و دوباره در یک قابلمه پر از آب قرار می دهیم. در ادامه، پوست پیاز را جدا کرده و پیاز را می شوییم و به دو قسمت تقسیم می کنیم. این پیاز را به قابلمه حاوی اسکلت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 3

هویج را نیز می شوییم، پوست آن را جدا کرده و به سه قسمت تقسیم می کنیم. سپس جعفری و کرفس را می شوییم و همراه با هویج به قابلمه اسکلت مرغ اضافه می کنیم. در ادامه، آویشن، رزماری، نمک، دانه فلفل سیاه و برگ بو را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب آن را می بندیم. اجازه می دهیم استاک مرغ به مدت 1 ساعت بپزد. پس از این زمان، عصاره مرغ را از صافی عبور داده و در یخچال فریزر نگهداری می کنیم.